hejamy.blogg.se

My och alla vi andra.

Världens bästa barnvakt

Kategori: Allmänt, Mammagrupp, My

Tidigare i veckan fick My hänga med Hjalmar och Sofia en heldag - helt själv. Ungens första kompishäng utan föräldrar alltså. Stort på nått vis. Jag frågade Sofia lite försiktigt, det är så otroligt mycket i skolan just nu och en hjälpande hand behövdes och hon var inte sen med att ställa upp och självklart var jag så pass nära att om det inte alls skulle gå så skulle jag va där på stört. MEN DET GICK HUR BRA SOM HELST! 

Dels är Sofia helt grym, finmamman och jobbar på förskola - hon kan det här med ungar! Dels så är Hjalle helt grym som kunde dela sin mamma med mitt barn och som är Mys bästa vän och bara härjar loss och drar med My i buset. Dels är My helt grym som verkar tyckt att det var hur chill som helst att få hänga med Hjalle och Sofia helt själv, hon var glad nästan hela dagen - minus en stund när hon var supertrött men det är ju förståligt. Ungarna lekte och härjade både på öppna förskolan och sen hemma, käkade, sov tillsammans och samtidigt (!!) och typ synkade sin bajsning (haha). Och Sofia sen. Såå duktig! 
 
Jag är så tacksam och glad att få ha denna familj i mitt liv och vårt nätverk. Vår kompisfamilj, så fylld med kärlek. Känns konstigt att Hjalle ska börja förskolan om bara några veckor och att de inte kommer vara tillgängliga för oss 24/7, även om han kommer få det hur kul som helst tror jag och att vi både kommer hinna ses på helger och om det går som planerat så kommer även jag och My hämta Hjalle från föris lite då och då så blir det ju lite konstigt.. men desto bättre lekstunder när det väl sker!
 
Mys i tvillingvagnen efter att de vinkat av mig.
Snackar om viktiga grejer som hur mössan ser ut och känns, vilka bus de ska göra under dagen och annat viktigt för ettåringar. och JA. De har likadana jackor på sig! *gängklädsel*
Mina två favvobilder Sofia skickade under dagen. Ovan ser vi My som somnat i selen hos Sofia, alldeles trygg och lugn och nedan ser vi trollungarna sussa tillsammans. GULLIGT.
 
Mellis och Frost!
Och lite middag. 
 
Fantastisk dag för ungen min. Jag är avis!
 

KOMMENTARER:

  • Lånemamman säger:
    2015-10-05 | 22:18:31

    Jag blir så fylld av kärlek när jag läser det här ♡♡♡ Tack !

    Svar: Det ska du va. Tack att du finns! <3
    Anna-Maja

Kommentera inlägget här: