hejamy.blogg.se

My och alla vi andra.

Ett nytt försök på måndag

Kategori: Allmänt, My, operation3

Lördag kväll, efter en härlig dag. My sover. Roger duschar. Jag "pluggar". 
Dagen började vi i lekparken, där det tydligen var familjefest. Festligt. Korvgrillning, loppis och lek. Kul! 
Vid fjortontiden åkte mamman (jag alltså) till KompisTacoLunch, vi började med att äta och satt sen och pratade och färgade håret och pratade och pratade och skrattade tills klockan blev nittonnågonting. Älskar sånna dagar, att kunna sitta rakt upp och ner och bara vara ifred i sin kropp en liten liten stund. Pappan och barnet for vidare till skansen. Där kollade de på djur, katterna var tydligen bäst, My blev även uppspelt av en höna som hon jagade efter och kallade mamma. Skrämmande?! När jag kom hem hade Myset precis lagt sig och jag hann vara med och natta, såå mysigt att få skrotet att somna på min arm och pussa henne god natt. Fina lilla varelsen. 

Ikväll har Roger också gjort första förberedelsen inför Mys nästa operation, fjäderuttaget, som sker på måndag. Han har tvättat My med bakteriedödande grejs, vi ska tvätta tre duschar hemma och en dusch på sjukhuset, sen är hon ren och steril. Hoppas det blir av denna gång! Hon är just nu frisk och pigg och kry så vi hoppas hon fortsätter så till måndag då det är inskrivning och framför allt att hon är redo på tisdag då ingreppet sker. Håll era tummar i dessa förkylning (och tydligen vattkoppor!) tider. Vill få det hela gjort. 
Vill även träffa läkaren och ställa lite frågor som dykt upp, bland annat har inte Mys huvudomfång ökat sedan i Juni, troligtvis helt normalt men ändå skönt att få diskutera med en expert. 

Nej. Men om en skulle suga ur det sista ur lördagskvällen och hoppa i säng. Ja tack. En annan hade tydligen ett barn som trodde det var morgon kl 06. EJ vanligt hemma hos oss där av CHOCKEN för mamman. Förlåt jag vet att vi är bortskämda på den punkten men så är det och just det är underbart. Tack och hej.
 
 

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2015-09-19 | 22:25:51
    Bloggadress: http://vingelkantig.blogg.se

    Jag vill också tacosa med dig (hjärtsnörp)

    Svar: Vi ska tacosPizzaPaja oss snaaaart två helger väl säg ja att det är va?!!!
    Anna-Maja

Kommentera inlägget här: